Nyskapningsprisen, som er etablert av NHO Rogaland, Stiftelsen Rogalandsforskning og Rogaland fylkeskommune, pålyder 100.000 kroner. Formålet er å stimulere til nyvinning og innovering. I tilfellet Electrocompaniet dreier det seg om å lage høykvalitets hi-fi-produkter rettet mot måten dagens unge lytter til musikk på: via streaming og iPod.
– I de siste årene har det skjedd en revolusjon i måten vi kjøper og avspiller musikk – digitaliseringen har gjort at musikk nå er til stede overalt, men ofte i et komprimert format og med tilsvarende dårlig kvalitet. Dynamikken og nyansene i musikken forsvinner og lytteopplevelsen blir forringet. Hvorfor skal vi ta til takke med dårlig kvalitet på musikken når vi forlanger kvalitet på alt annet, spør daglig leder Mikal Dreggevik i en pressemelding.
Electrocompaniet lager sine produkter i Norge, der hvor andre gjør sin produksjon i Østen, da hovedsakelig Kina. Dette gjør produktene litt dyrere, men samtidig mer pålitelige, i følge Electrocompaniet.
– Vi har all vår produksjon i Norge og har hatt det siden 2005. Det blir lagt veldig godt merke til i utlandet, spesielt i Asia, sier markedssjef Jonny Rydningen i Electrocompaniet til DN.no.
Les videre med LB+
Nyttårstilbud - 50% Rabatt!
50% På LB+ Total i 12 måneder! (Spar 925,-)
Prøv LB+Total i 1 måned
Tilgang til ALT innhold i 1 måned for kun 79,-
Nyttårstilbud 30 % LB+ Total i 6 mnd
Tilgang til ALT innhold i 6 måneder
- Tilgang til mer enn 7500 produkttester!
- Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
- Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
- L&B TechCast – en podcast av L&B
- Deaktiver annonser