TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Heineken og Bodega lanserer The Boring Phone

En dum mobil for unge som vil bryte avhengigheten av sosiale medier.

Av / 17.04.24 - 16:42
Heineken og Bodega lanserer The Boring Phone

Mange av oss er glade i smarttelefonen, men enkelte har kanskje blitt litt for glad i den. En undersøkelse utført på oppdrag fra Heineken viser at 90 prosent av Millennials og Gen Z innrømmer at de scroller på mobilen når de er sammen med venner og familie. I gjennomsnitt sjekker de telefonen sju ganger i løpet av en kveld når de er ute.

Heineken og Bodega lanserer The Boring Phone 1
Foto: Heineken/Bodega

Den største distraksjonen i sosiale sammenhenger er sosiale medier, mener 62 prosent, mens 36 prosent sjekker jobbmailen og én av tre innrømmer at de spiller spill i stedet for å delta i samtalen. 37 prosent mener at de sjekker mobilen for ofte, og 32 prosent vil gjerne droppe mobilen og være sosiale i stedet. Hele 22 prosent slår i dag av mobilen i sosiale situasjoner, og ytterligere 38 prosent sier at de vurderer å gjøre det.

Les også Mobil med basisfunksjoner er målrettet skjermtrøtte unge Relansert flipptelefon skal appellere til TikTok-generasjonen.

Derfor har såkalte feature phones, eller «dumme» telefoner, blitt stadig mer populære. Flere unge synes det er deilig å ikke ha tilgang til apper eller internett, men likevel være tilgjengelig ved behov.

Heineken og Bodega lanserer The Boring Phone 2
Foto: Heineken/Bodega

Derfor har Heineken gått sammen med moteselskapet Bodega om å lage sin egen mobiltelefon, produsert av finske HMD. Ølprodusenten håper selvsagt at folk vil snakke og ta seg en øl i stedet for å scrolle på mobilen.

In creating The Boring Phone we have gone back to basics, we have dialled down the tech to help people truly connect over a beer, without any distraction from the constant buzzing and dings,» siger Nabil Nasser, the Global Head of Heineken.

Annonse

Mobilen kalles The Boring Phone fordi den stort sett bare kan brukes til å ringe og sende tekstmeldinger. Den har et kamera, men det tar veldig dårlige bilder. Den eneste underholdningen er FM-radio. Til gjengjeld har den en batteritid som minner om de gode gamle Nokia-mobilene. Batteriet holder i en uke og klarer seks timer med samtaler på 3G/4G-nettet.

The Boring Phone har premiere på Milano Design Week den 18. april og vil i første omgang bli gitt bort i markedsføringssammenheng.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

1 hendelser på “Heineken og Bodega lanserer The Boring Phone”

  1. kjell weihe

    Thee Boring Phone – den kjedelige telefonen vil passe meg glimrende. Siden 2G-nettet jo faces ut iløpet av 2025 så har jeg begynt å lete etter et alternativ. Jeg har nå Nokia C2-01 Type RM-721. Bruker den kun til å ringe, sende SMS og lagre tlfnummer på.

    Har ikke klart å melde meg på noen liste enda.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Casios klokkering er fetere enn Galaxy Ring

Huawei Mate 70 tilgjengelig for bestilling

Gemini-appen lansert for iPhone

Lettere å finne tapt bagasje

Enda vanskeligere å bryte seg inn på iPhone

Slik unngår du å bli svindlet med QR-koder

Gemini for iOS sett på App Store

Sterk oppgangstrend for nettbrett

Samsung Galaxy S25 Ultra slår ytelsesrekorden

Nothing lanserer selvlysende mobil

OnePlus 13 med stort batteri lansert i Kina

KI-hjelp i Google Maps