TESTER Foto & Video Hi-fi Hjemmekino Hodetelefoner Høyttalere TV

Nyhet

Sonos-sjef sutrer over katastrofal appoppdatering

Etter sinte klager innrømmer Sonos nå at det gikk galt, og forteller oss hva vi kan gjøre med det.

Av / 26.07.24 - 12:45
Sonos-sjef sutrer over katastrofal appoppdatering

I begynnelsen av mai lanserte Sonos en oppdatering av appen sin. Tanken var at den skulle bli mer moderne, enklere å tilpasse og bruke. Men det tok ikke lang tid før sinte innlegg begynte å strømme inn, blant annet på Sonos-forumet på Reddit. Det viste seg at Sonos hadde fjernet en haug med funksjoner, og for mange fungerte ikke appen i det hele tatt.

Les også - Den nye Sonos-appen suger Sonos, kongen av trådløse høyttalere, slapp nylig en omfattende oppdatering av sin mobilapp. Den har ikke falt i god jord.

Hvis Sonos raskt hadde bedt om unnskyldning og rullet tilbake den forrige versjonen, ville alt ha vært i orden. Men i stedet forsvarte de seg med at de «måtte ta et dristig skritt» for å få en fremtidssikker app. Siden den gang har det kommet små oppdateringer for å fikse de mest katastrofale feilene. Men brukerne har fortsatt å være sinte, og mange har solgt systemene sine og byttet til andre merker.

Annonse

Til slutt sendte Sonos-sjef Patrick Spence ut en e-post til registrerte brukere. De første e-postene var riktignok tomme, noe som førte til ironiske kommentarer om at «Sonos ikke engang kan sende en ordentlig e-post». Et åpent brev med tittelen «oppdatering om Sonos-appen» har også blitt publisert, der administrerende direktør ber om unnskyldning for første gang på tre måneder og innrømmer at oppdateringen gikk galt. Han skisserer Sonos’ plan for oppdateringer i de kommende månedene:

Sonos-sjef sutrer over katastrofal appoppdatering 1
Patrick Spence, Sonos (Foto: Jonas Ekelund, L&B)

July and August:

  • Improving the stability when adding new products
  • Implementing Music Library configuration, browse, search, and play

August and September:

  • Improving Volume responsiveness
  • User interface improvements based on customer feedback
  • Improving overall system stability and error handling

September:

  • Improving Alarm consistency and reliability

September and October:

  • Restoring edit mode for Playlists and the Queue
  • Improving functionality in settings

Hele saken har vært gjennomsyret av Sonos’ tonedøve kommunikasjon og er en fullstendig PR-katastrofe. La oss håpe de har lært av dette og viktigheten av å teste oppdateringer i små grupper før de sendes ut offentlig.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Ser du Sonos-høyttaleren?

Høyttalere som alternativ til lydplanke?

Rekordlav lydplanke fra Philips

Katastrofalt dårlig håndtering av oppdatering koster Patrick Spence jobben som CEO i Sonos

Elvis lever! I det minste på karaoke...

Ny generasjon lydplanker

Koster flesk, men spiller fett!

Samsungs nye lydplanke: Subwooferen er helten

Dynaudio Symphony Opus One

Martin Logan får selskap av GoldenEar

Klipschorn: Verdens mest holdbare høyttaler

Fargerike kompakthøyttalere for budsjettbevisste

Lyd & Bilde