Selv om startskuddet til årets CES-messe, som i coronaens navn ikke foregår i Las Vegas, men på nett, først begynner på mandag, har Harman allerede løftet sløret for sine nyheter.
JBL har hatt suksess som hodetelefonmerke, og nå utvides sortimentet med en serie av hodetelefoner kalt Tour, som skulle være målrettet mot forretningsfolk. Ut fra beskrivelsen i pressemeldingen handler det om at de nye modellene har avansert støyreduksjon, stemmestyring og luksuskvalitet. Altså det, som vi også ville kalt premium støyreduserende hodetelefoner.
JBL Tour One (artikkelbildet) er over-ear-hodetelefoner, mens JBL Tour Pro+ er true wireless in-ear. Begge modellene har adaptiv støyreduksjon, stemmestyring med Google Assistant og Amazon Alexa. Alt dette høres ganske kjent ut, men til gjengjeld er det en ny «Smart Audio Mode,» hvor man kan tilpasse Bluetooth-koblingen til «normal lytting», øke kvaliteten i «musikkmodus» eller se videoer, hvor leppenes synkronisering faktisk passer, takket være «videomodus».
JBL Tour ONE koster USD 300 (2.500 kroner), mens JBL Tour Pro+ koster USD 200 (1.700 kroner). Begge vil være tilgjengelige i mai.
JBL Live-serien utvides med tre nye modeller. JBL Live PRO+, JBL Live 660NC og JBL Live 460NC.
JBL Live Pro+ er true wireless-hodetelefoner med adaptiv støyreduksjon med Smart Ambient, slik at brukerne kan ta telefonsamtaler uten å fjerne hodetelefonene. De har IPX4-vanntetthet og trådløs Qi-oppladning.
JBL Live Pro+ koster USD 180 (1.500 kroner), og kan kjøpes fra april.
Over-ear-modellen JBL Live 660NC har opptil 40 timers batteritid med adaptiv støyreduksjon og 50 timer uten. JBL Live 660NC kan kjøpes fra mars til USD 200 (1.700 kroner).
Til slutt er det on-ear-modellen JBL Live 560NC, som likt som de andre har adaptiv støyreduksjon. Også den har opptil 50 timers batteritid. Prisen blir USD 130 (1.100 kroner), og den kan kjøpes fra mars, i fargene svart, blå, hvit og rose.
Alle de nye Live-hodetelefonene har stemmestyring med Google Assistant og Amazon Alexa.