For noen er PMC studiohøyttalere, for oss er det noe av det fineste som lages i England for hjemmebruk. De er blant de få som har fått transmisjonsline til å fungere etter hensikten. En transmisjonslinje er som en lang kanal som snor seg innvendig i kabinettet, og når det gjøres riktig fungerer den som en forlengelse av bassens frekvensområde.
Den sinnsyke Fact Fenestria bruker dette prinsippet. Hos PMC kaller de det ATL (Advanced Transmission Line), og slik ser det ut på innsiden:
De fire basselementene er satt i par i hver sine kabinett, og den blå linjen viser hvordan de lave frekvensene leder ut av høyttaleren, og øker effektiviten i det lavere registeret så pass at høyttalerne rekker ned til 23 hz. Det er dypere enn et konsertklaver, og godt ned i det laveste registeret til et kirkeorgel.
Fact Fenestria er ikke overraskende flaggskipet i Fact-serien, og PMCs hittil mest radikale konstruksjon.
De kaller den «The loudspeaker you will never hear», en dristig påstand, selv om våre minutter med høyttalerne ga oss bakoversveis og skjelvende bukseben grunnet en massiv dypbass og fremragende dynamikk.