Studiomonitorene kan skilte med en stor frekvensrekkevidde. Begge har 50 kHz som øverste grense, mens F5 går ned til 50 Hz i bunnen hvorpå F7 strekker seg helt ned til 44 Hz. Dette gjør at studioteknikeren hører det aller meste som foregår.
Begge høyttalermodellene har bassjustering under 300 Hz og diskantjustering over 5 khz, slik at lyden kan tilpasses noe til rom og smak. Volumkontroll er også på plass.
Høypassfilter
Ønsker du å bruke høyttalerne sammen med subwoofer, for eksempel den nye SubF, har høyttalerne et høypassfilter. Dette gjør også at høyttalerne tåler høyere lydtrykk.
Effekt og lydtrykk
Begge modellene har to innebygde forsterkere, én til diskantelementet og én til bassen. F5 har 50 watt total effekt, mens F7 har 100 watt. Dette gir maksimum lydtrykk på 106 dB for F5 og 109 dB for F7, målt én meter unna. Dette er et svært godt utgangspunkt for nærfelts monitoring, men kan vise seg å være litt knapt for den som ønsker slike til stuebruk.
Bestykning
Diskanten er en 3-tommers bånddiskant, og er Adams egen versjon av Oskar Heils AMT-prinsipp (Air Motion Transformer). F5 har en 5-tommers mellomtonebass, mens F7 ikke overraskende har en på 7 tommer.
Av innganger er både XLR, jack og RCA.

Subwoofer
Subwooferen SubF benytter et 8-tommers basselement med en stor 1,5-tommers talespole. Innebygd ICE Power-forsterkning på 150 watt RMS kan være akkurat passe.
Les videre med LB+
Full tilgang 1 uke uten bindingstid!
Tilgang til ALT innhold i 1 UKE!
LB+ Total tilbud - Første mnd KUN 79,-
Tilgang til ALT LB+ innhold
LB+ total 12 måneder
Tilgang til ALT innhold i 12 måneder
- Tilgang til mer enn 7800 produkttester!
- Store rabatter hos våre samarbeidspartnere i LB+ Fordelsklubb
- Ukentlige nyhetsbrev med siste nytt
- L&B TechCast – en podcast av L&B
- Magsinet digitalt – ny utgave hver måned
- Deaktiver annonser
- L&B+ Video – bli med L&B redaksjonen behind the scenes, på de store tech-messene og mye mer!