Gaming har blitt en folkesport – men kan man faktisk strekke seg så langt som å kalle gamingutstyr for mote?
Razer omtaler konsekvent seg selv som et «livsstilsmerke for gamere«, og det fremprovoserer nok flere hevede, gråsprengte øyenbryn i redaksjonen. De er tross alt bare en produsent av spilltilbehør.
Men kanskje har skepsisen nådd frem til Razers kanaler, ettersom de nå har alliert seg med et anerkjent motemerke, nemlig italienske Dolce&Gabbana.
D&G har fått lov til å leke seg med designet på velkjente Razer-produkter, og resultatet er en kolleksjon av utstyr og klær med et – mildt sagt – karakteristisk formspråk.
Det er snakk om headsettet Razer Barracuda (hovedbildet) og stolen Enki Pro (nedenfor). Begge har fått et generøst dryss av D&G-logoer over seg. I 24 karat gull.
D&G har også laget en serie med T-skjorter, hettegensere og cargo-bukser i Razer/D&G-design. De kan kjøpes på dolcegabbana.com.
Pris og tilgjengelighet
Kolleksjonen droppes (det vil si, legges ut for salg) 30. november kl. 15:00 europeisk tid på Razers nettside. Det er ikke ofte vi må spesifisere et tidspunkt for når spillutstyr lanseres. Men kolleksjonen er like eksklusiv, som den er begrenset i opplag. Det finnes totalt 1.337 eksemplarer
Dolce&Gabbana Razer Barracuda-headsettet koster €700 og Dolce&Gabbana Razer Enki Pro-gamingstolen koster €3 999.
Ja, det er prisen i euro! Prisene for de vanlige utgavene ligger vanligvis på rundt en femtedel av dette. Men da får du jo heller ikke D&G-logoen i 24 karat gull.
Antall og pris på plaggene er ikke oppgitt.