Hvis du levde på midten av 1990-tallet, har du garantert stiftet bekjentskap med Tamagotchi, som var et virtuelt kjæledyr. Tamagotchien «bodde» på en skjerm i en nøkkelring, og eieren måtte sørge for at den virtuelle skapningen hadde det bra døgnet rundt. Hvis du glemte å gi den regelmessig pleie, ville den visne bort og dø i løpet av noen timer.
Nå har fastfood-kjeden KFC fått en uventet hit med sin egen uoffisielle kopi av Tamagotchien. Eduardochi, som leken heter, er et kyllingbein i plast med en utydelig svart-hvit LCD-skjerm, akkurat som originalen. Med fire knapper (33 prosent flere knapper enn originalen) kan du kontrollere det virtuelle kyllingbeinets velvære.
Eduardochi har nylig blitt solgt til kunder i de spanske filialene til KFC for €4. I tillegg til å være mindre helseskadelig enn alle kjedens andre produkter, har den også vært en god investering. På eBay selges kyllingleketøyet nå for mer enn 10 ganger innkjøpsprisen. Og det er uten ekstra pommes frites.
Kilde: Gizmodo