TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt

Ryobis starthjelp bruker samme batteri som verktøyene, slik at du alltid har et oppladet batteri tilgjengelig.

Av / 17.02.25 - 14:33
Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt

De av oss som pleier å kjøre bil over korte avstander, har nok alle opplevd at batteriet etter hvert blir helt utladet. Spesielt om vinteren når kapasiteten er enda lavere. Da er en starthjelp, som midlertidig kan gi nok startstrøm, helt uvurderlig. Hvis du husker å holde starthjelpen ladet. Ellers må du bite tennene sammen og vente et par timer på at den skal lade seg opp.

Les også Nyhet: Ryobi Max Power 56: Batteridreven snøfreser du slipper å dytte Ryobi lanserer ny batteridreven snøfreser med automatisk fremdrift. Max Power 56 plasserer seg midt mellom eksisterende modeller og vil ta opp kampen mot bensin.

Nå lanserer verktøyprodusenten Ryobi en starthjelp som i mange tilfeller løser det problemet. I hvert fall hvis du allerede har deres oppladbare verktøy i One+ 18V-serien. Den bruker de samme utskiftbare batteriene. Sjansen for å holde batteriet ladet til verktøyene dine er mye større enn for en starthjelp som du håper du ikke får bruk for.

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt 1
Foto: Ryobi

Starthjelpen RJSC18-0 kan levere 1800 ampere og kan dermed starte bensinmotorer på opptil 6,0 liter og dieselmotorer på opptil 5,0 liter. I 20 minusgrader kan den fortsatt levere 800 kaldstartsampere. Med det lille 2,0 Ah One+-batteriet kan den starte 37 biler på én lading.

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt 2
Foto: Ryobi

Den skal være enkel å bruke med sine 40 cm lange, fargekodede, integrerte kabler og beskyttelse mot omvendt polaritet samt gnistbeskyttelse. Etter 60 sekunders lading gis det et tydelig signal om å slå på tenningen. Starthjelpen har også et LED-lys som gjør den enklere å bruke i mørket og mer synlig for andre trafikanter.

Pris og tilgjengelighet 

Ryobi RJSC18-0 starthjelp er tilgjengelig nå for 2 299 kroner, uten batteri og lader.

Annonse
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Drømmen om den snakkende bilen blir virkelighet med Gemini Live

Her er VWs elektriske folkebil

Volvo ES90 høy sedan går 700 km

Se Xiaomis ville elektriske sportsbil

Kias nye elbiler sikter mot Tesla og Volkswagen

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

GACs nye biler er fornuftige, men uten et ess i ermet

Lyd & Bilde