TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt

Ryobis starthjelp bruker samme batteri som verktøyene, slik at du alltid har et oppladet batteri tilgjengelig.

Av / 17.02.25 - 14:33
Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt

De av oss som pleier å kjøre bil over korte avstander, har nok alle opplevd at batteriet etter hvert blir helt utladet. Spesielt om vinteren når kapasiteten er enda lavere. Da er en starthjelp, som midlertidig kan gi nok startstrøm, helt uvurderlig. Hvis du husker å holde starthjelpen ladet. Ellers må du bite tennene sammen og vente et par timer på at den skal lade seg opp.

Les også Snøfreser med kraft og komfort Ryobi lanserer ny batteridreven snøfreser med automatisk fremdrift. Max Power 56 plasserer seg midt mellom eksisterende modeller og vil ta opp kampen mot bensin.

Nå lanserer verktøyprodusenten Ryobi en starthjelp som i mange tilfeller løser det problemet. I hvert fall hvis du allerede har deres oppladbare verktøy i One+ 18V-serien. Den bruker de samme utskiftbare batteriene. Sjansen for å holde batteriet ladet til verktøyene dine er mye større enn for en starthjelp som du håper du ikke får bruk for.

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt 1
Foto: Ryobi

Starthjelpen RJSC18-0 kan levere 1800 ampere og kan dermed starte bensinmotorer på opptil 6,0 liter og dieselmotorer på opptil 5,0 liter. I 20 minusgrader kan den fortsatt levere 800 kaldstartsampere. Med det lille 2,0 Ah One+-batteriet kan den starte 37 biler på én lading.

Smart starthjelp når bilbatteriet er tomt 2
Foto: Ryobi

Den skal være enkel å bruke med sine 40 cm lange, fargekodede, integrerte kabler og beskyttelse mot omvendt polaritet samt gnistbeskyttelse. Etter 60 sekunders lading gis det et tydelig signal om å slå på tenningen. Starthjelpen har også et LED-lys som gjør den enklere å bruke i mørket og mer synlig for andre trafikanter.

Pris og tilgjengelighet 

Ryobi RJSC18-0 starthjelp er tilgjengelig nå for 2 299 kroner, uten batteri og lader.

Annonse
Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

GACs nye biler er fornuftige, men uten et ess i ermet

Den største bilprodusenten du har aldri har hørt om, kommer til Europa

Er dette fremtiden? Vi har prøvd Googles selvkjørende taxi i San Francisco

Denne bilen har en flymaskin i bagasjerommet

Stort digitalt løft for Volvo-eiere

Ny Model Y beholder blinklyset vi kjenner - kan bestilles nå

Tesla Model Y kommer til Europa

Tesla Model Y - nå blir den helt ny

Skodas elbil-suksess blir enda bedre

Lyd & Bilde