TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Segway lanserer off-road el-sparkesykkel

Segway-Ninebot lanserer ZT3 Pro D, en elektrisk sparkesykkel designet for både bykjøring og terrengkjøring.

Skrevet av / 15.09.24 - 09:00
Segway lanserer off-road el-sparkesykkel

ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter er den første elsparkesykkelen i den nye ZT-serien fra Segway-Ninebot, og den er bygget på en fulldempet ramme. Med dobbel teleskopfjøring foran og vanlig bakfjøring bak, kombinert med 152 mm bakkeklaring og 11-tommers slangeløse terrengdekk, bør den takle tøft terreng.

ZT3 Pro Ds kullfrie motor med høyt dreiemoment og høy effekt skal gi rask akselerasjon fra 0-20 km/t og evnen til å håndtere stigninger på opptil 25 prosent. Rekkevidden hevdes å være opptil 70 km på én lading i økomodus og opptil 56 km i sportsmodus, og hurtigladingsteknologien gjør at batteriet på 597 Wh kan lades helt opp på rundt fire timer.

Segway ZT Pro D. Foto: Segway-Ninebot
Les også Tung designperle med fordeler og ulemper Segway-Ninebot viser veien hvis du vil ha effektiv batterikraft under føttene. Den gode og solide designen settes imidlertid på prøve når KickScooter F2 D får lov til å strekke ut.

Tre tommers skjerm

LCD-skjermen på tre tommer viser blant annet hastighet, lading og kjøremodus, og den sies å være tydelig selv i direkte sollys. ZT3 Pro D er også utstyrt med 4W-frontlykter og blinklys foran og bak.

AirLock-systemet betyr automatisk låsing og opplåsing når den er paret med Segway-Ninebot-appen, og integrering med Apples Find My-funksjon (kun iOS-enheter) gjør det mulig å spore og finne sparkesykkelen.

ZT3 Pro D er IPX5-klassifisert, veier 29,7 kg og tåler belastning på opptil 120 kg.

Annonse
Segway ZT Pro D. Foto: Segway-Ninebot

Pris og tilgjengelighet

Segway ZT3 Pro D vil være tilgjengelig fra 1. kvartal 2025, ifølge distributøren Witt. En pris er ennå ikke kunngjort.

Ola Larsson
(f. 1970): Frilansjournalist for L&B Home. Ola har i 24 år jobbet med å holde oversikt over - og skrive om - trender, innovasjoner og produkter innenfor forbrukerelektronikk, hvitevarer og husholdningsapparater. I perioden 1999-2017 jobbet Ola i de svenske fagbladene Rateko, El&Vitt og ElektronikBranschen som journalist, teknisk redaktør og sjefredaktør. Siden 2017 har Ola jobbet som konsulent - i sitt eget firma Eor AB, grunnlagt i 2014 - med hovedvekt på det skrevne ord.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

El-sparkesykkel for terrengkjøring

Nissan skal lage elektrisk GT-R

Hva skjedde med elbilrevolusjonen?

Endelig: Håndfri kjøring i Europa

750 km rekkevidde og innebygd ChatGPT

Nissan trimmer Ariya

Tesla Cybertruck til tjeneste!

Fra droner til elsykler

Polestars raskeste bil er en drøm på langtur

Tesla-batterier: - Degraderes knapt

Ammoniakkmotor truer elbilene

Enden på visa for Fisker?

Scroll to Top