TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Polestar 3 med verdenspremiere 12. oktober

Følg med når vi viser Polestar 3 12. oktober.

Av / 28.09.22 - 14:00
Polestar 3 med verdenspremiere 12. oktober

Den ene av de to bilmodellene Polestar hittil har laget, har vært en suksess. En femdørs kombikupe, som vi kalte det før, har vist seg å være både populær og ettertraktet. Tross det er det fremdeles mulig å skaffe seg en ny Polestar 2 før 1. januar 2023, men det spørs om ikke mange vil vente til Polestar 3 lanseres.

Det skjer onsdag 12. oktober i København. Lyd & Bilde vil være til stede og rapportere fra lanseringen, som finner sted kl 1900 den 12.

Som bildene viser med all tydelighet, blir Polestar 3 en stor SUV med et crossover-ligende karosseri, noen helt nye sikkerhetssystemer med blant annet LIDAR – radar altså – og avanserte førerstøttesystemer. Blant annet passer bilen på at føreren er oppmerksom, ikke har duppet av, eller fått et illebefinnende.

Det vi vet så langt, er at Polestar 3 får en drivlinje med to elektromotorer, med et dobbelclutchsystem på den bakre motoren. Den skal også få luftfjæring, og aktive dempere som standard, sånn at føreren kan justerer demperne etter kjøreforhold og kjørestil.

-Det er denne umiddelbare evnen til å forvandle seg fra en komfortabel cruiser til en skarp, smidig bil med høy ytelse på mindre enn et øyeblikk som gjør Polestar 3 spesiell som en elektrisk SUV. Den drar også fordel av et lavt tyngdepunkt og bred sporvidde for ultimat stabilitet, og en spennende følelse bak rattet, sier Polestar CEO, Thomas Ingenlath.

Annonse

Polestar 3 kan leveres med en Performance-pakke med maksimal effekt på 380 kW (510 hk) og 910 Nm dreiemoment.

Polestar 3

Polestar 3 med verdenspremiere 12. oktober 1
Foto: Polestar

Polestar 2 Performance Engineered

Polestar 2 Performance

Polestar 2 får mer effekt og blir enda mer sportslig med en oppgradering du fikser selv.

Les hele testen
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Volvos minste blir eventyrklar

GACs nye biler er fornuftige, men uten et ess i ermet

Den største bilprodusenten du har aldri har hørt om, kommer til Europa

Er dette fremtiden? Vi har prøvd Googles selvkjørende taxi i San Francisco

Denne bilen har en flymaskin i bagasjerommet

Stort digitalt løft for Volvo-eiere

Ny Model Y beholder blinklyset vi kjenner - kan bestilles nå

Lyd & Bilde