TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Polestar 2 nå i tre varianter

Ny drivlinje og fleksible utstyrspakker.

Av / 13.04.21 - 09:55
Polestar 2 nå i tre varianter

Nykommeren Polestar 2 tok for seg på salgslistene i 2o2o, og selger fremdeles godt. Den firehjulsdrevne elbilen med opptil 480 km rekkevidde, kommer nå i to nye varianter.

Begge med én istedet for to elmotorer, og med to batteripakker, den ene gir Polestar 2 enda lengre rekkevidde.

Den velkjente firehjulsdrevne utgaven med 78 kWt batteri fortsetter altså som før, men en utgave med én elmotor gir opptil 540 km rekkevidde (WLTP) med samme batteripakke.

Det kommer også en utgave med en mindre 64 kWt batteripakke og en motor, som gir en rekkevidde opptil 440 km.

Denne innstegsmodellen senker også prisen for Polestar 2, til 389.000 kr.

Annonse
Les også Den neste elektriske storselgeren Polestar 2 har alt som skal til for å bli en suksess, inkludert et vellydende anlegg fra Harman Kardon.

Nye utstyrsvalg

Samtidig løsriver Polestar utstyrspakkene fra konfigureringen på nettsidene, og gir kundene mer fleksible valg av utstyr. Der man tidligere har vært låst til en utgave hvor Plus- og Pilot-pakkene har vært standard, er de nå blitt valgfrie.

Nå kan Plus-og Pilot-pakken velges separat, og i anbefaler som minimum Plus-pakken som inneholder blant ennet det gode Harman Karmon-anlegget med 13 høyttalere, oppvarmet ratt, bakseter, forseter med minne og vindusviskere, WeaveTech-trekk, Black Ash deco-paneler og en ny varmepumpe, som hevdes å redusere klimatiseringsbelastningen med så mye som 50 prosent. I temperaturer rundt 5-15 grader, kan rekkevidden økes med hele 10 prosent, i følge Polestar.

Performance Pack er kun tilgjengelig for Long Range Dual motor-varianten med firehjulstrekk.

Modell Batterikapasitet   Foreløpig forbruk (WLTP) Foreløpig rekkevidde (WLTP)
Long range Dual motor 78 kWh 300 kW (408 hp)

660 Nm

19.5-20.3 kWh/100 km 450-480 km
Long range Single motor 78 kWh 170 kW (231 hp)

330 Nm

17.1-18.3 kWh/100 km 515-540 km
Standard range Single motor 64 kWh 165 kW (224 hp)

330 Nm

17.1-18.0 kWh/100 km

Lyd & Bilde presiserer at reiseomkostningene til denne reportasjen ble betalt av produsenten.
Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Klassisk Bentley-modell kommer tilbake som elbil

Er ny kinesisk elbil den raskeste i verden?

Suzuki og Toyota samarbeider om el-SUV

Batmobilen er til salgs

Ioniq 7 blir Ioniq 9 – her er bildene

Audis elektriske stasjonsvogn avduket - kommer i 2025

Avduket: Folke-SUV-en Skoda Elroq

700 km rekkevidde!

- Råere Tesla-batterier kommer i 2026

Nye Peugeot E-408

Kompaktbilen Skoda Elroq klar for det norske markedet

Dyr offroad-el-sykkel som matcher dyr elektrisk SUV