Den kompakte crossoveren har vært en suksess siden debuten for tre år siden. Høy sittestilling, god plass og et bagasjerom som er større enn i en Polestar 2, har lokket over 700.000 kjøpere til Peugeot E-2008.
I elbil-landet Norge alene, har den solgt i over 7000 eksemplarer. Det er cirka 10 prosent av hele produksjonen av elbilvarianten.
Som nå blir ny både utvendig og innvendig.
Utvendig er det nye LED-lykter bak og redesignede lys, mer markante lister og en ny hvitfarge kalt Okenite, som har innslag av blått i seg. Man kan også velge 16-, 17- og 18-tommers felger med helt ny design.
Men de viktigste forbedringene finner man på innsiden.
Lengre rekkevidde
Et større batteri på 54 kWt øker rekkevidden fra 345 til 406 kilometer, etter WLTP-normen. Det er meget bra for en kompakt crossover i B-segmentet. Ombordladeren er på 7,4 kW, men man kan velge en på 11 kW. Den hurtiglader med opp til 100 kW, og det gir en estimert ladetid fra 20 til 80 prosent på 30 minutter.
Her er det også en ny elmotor med 156 hk, som gjør bilen kvikkere enn før, og innvendig er det flere endringer.
Over the air-oppdateringer
Foto Peugeot
Bilens infotainment – Peugeot i-Connect – er nemlig oppgradert med en 10-tommers skjerm i midtkonsollen – med 3D-visning på GT-versjonene, hvor man styrer musikk, telefon og navigasjon, men knappene under skjermen er heldigvis beholdt.
i-Connect støtter både Apple CarPlay og Android Auto, og i versjonene med i-Connect Advanced får man også navigasjon fra TomTom navigasjon med over the air-oppdateringer (OTA).
MyPeugeot
MyPeugeot appen får også nye funksjoner. Blant annet digitalt servicehefte, og en kjørerute med eller uten ladestopp, kan legges inn i appen og overføres til bilen automatisk før man starter .Ladeplate for mobilen har fått tredoblet ladeeffekt til 15 watt.
Den nye Peugeot E-2008 SUV er hos forhandlerne i enten i august eller september i år.