Den kamuflerte Mini-en på bildene, er femte generasjon Mini, her på vintertesting i Arjeplog. På sett og vis er den også første generasjon i en ny serie batterielektriske Mini-utgaver, og tredørsutgaven på bildene, kommer allerede i 2023.
Da erstatter den dagens Mini Cooper SE, som med en estimert rekkevidde på 225-234 km, ligger i det lavere sjiktet hva rekkevidde angår.
Den nye utgaven får en større batteripakke, det ryktes i størrelsesorden 60 kWt, som kan gi en rekkevidde opp mot 400 km, og kan bli utstyrt med BMWs femte generasjon elektromotorer.

Om tredørsutgaven får firehjulstrekk, er fremdeles usikkert. Men det får garantert Mini Countryman som er Mini-en for barnefamilier som trenger mer plass. For tredørsutgaven ser – heldigvis, ikke ut til å ese noe særlig i størrelse. Selv om den er gigantisk ved siden av Issigonis originale Mini.

I følge Car Magazine, skal noen av de kommende batterielektriske Mini-utgavene bygges i Kina, og de mener også at BMW har planer om å gjenopplive Paceman som en firedørs, kompakt elbil med firehjulstrekk.
Det skjer neppe før i 2024, og vil i så fall bli en av veldig få kompaktbiler med firehjulstrekk.

Så langt er det ingen rykter om en cabriolet-utgave av neste generasjon Mini. Det vil i så fall gjøre Fiat 500 Electric til den eneste batterielektriske cabrioleten på markedet en god stund til.
