TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

Ducati MIG-S elsykkel

Elsykkel fra Ducati, ikke én, men fire stykker.

Av / 12.03.22 - 11:00
Ducati MIG-S elsykkel

Ducati har hevet seg på elsykler og har hele fire modeller tilgjengelig. Det er ikke bare V4-motorer med rødlinje på 13500 omdreininger der i gården.

De fire elsyklene har kanskje ikke kule navn som motorsyklene, Superleggera, Desmosedici Stradale og så videre, men Ducati Futa synes vi høres veldig fett ut. Den er oppkalt etter Futa-passet i Toscana som liger på 903 meter, og er en yndet sykkeldestinasjon.

Der passer det fint med en FSA 250 W hjelpemotor på veien opp passet, så kan man håpe på at Pirelli-dekkene på den 12 kilo lette elsykkelen biter seg fast i asfalten når man raser nedover.

Ducati ebike gallery futa general 05 1920x1080 1
Ducati Futa. Foto: Produsenten

Rammen er bygget i karbonfiber, det samme er styret og kranken, mens girene fra FSA K-Force WE er koblet trådløst til skifterne på styret, og gjør det mulig å velge gir ett etter ett i rekkefølge, eller hoppe direkte til foretrukket gir.

Hvis man trives bedre i skogen enn på landevei, har Ducati tre elsykler for deg også.

Annonse

Ducati MIG-S for eksempel. En Shimano EP8 elmotor med 85 Nm dreiemoment får deg raskere til toppen, og et oppsett med Rockshox-dempere – justerbar naturligvis – gjør veien ned litt mindre humpete.

Ducati ebike MIG S gallery 23 1920x1080 1
Ducati ebike MIG S. Foto: Produsenten

MIG-S har i likhet med landeveisraceren Futa, skivebremser på begge hjul, men her er girgruppen SRAM NX-12.

Den andre terrengsykkelen kalles TK-01RR og en downhill-sykkel som er utstyrt med den samme elmotoren som MIG-S, men her er demperne hentet hos Öhlins, både foran og bak, mens skivebremsene er Maguras hydrauliske MT7-bremser.

Ducati ebike gallery TK01 RR general 03 1920x1080 1
Ducati TK01 RR

Girene er Shimanos elektrisk styrte 11-trinns Di2 XT Di2 11 S 11-46T.

Prisene er som ventet ganske friske. Landeveissykkelen Futa er priset til 7700 Euro, MIG-S til 5600 Euro, mens TK-modellen koster hele 10.900 Euro.

Den finnes også i en Limited Edition, med en mer avansert Öhlins DH38-demper blant annet, og annen fargekombinasjon.

Ducati

Ducati ebike TK 01RR limited banner full 1330x600 1
Ducati TK 01RR Limited Edition. Foto: Produsenten
Ducati ebike gallery futa 10 1920x1080 1 Ducati ebike gallery futa 12 1920x1080 1 Futa MY22 Tech Spec 768x480 1 Ducati ebike MIG S gallery 24 1920x1080 1 Ducati ebike MIG S banner full V1 1330x600 1
<
>
Ducati ebike MIG S. Foto: Produsenten

 

Lasse Svendsen
(f. 1965): Ansvarlig redaktør. Lasse har jobbet for Lyd & Bilde siden 1999. Han har også skrevet om foto for magasinet Fotografi, om hi-fi i bladet Audio Video, og har erfaring som biljournalist i bladet Drive. Det hele startet i 1980 med en Garrard platespiller, en Tandberg receiver og Jamo høyttalere, Han har også lang erfaring fra hi-fi-bransjen, og skriver i dag mye om hi-fi, foto, computere, lyd, men også om bil.

1 hendelser på “Ducati MIG-S elsykkel”

  1. Tor Hilmen

    Dere bør seriøst endre navn. Lyd & Bilde & Elsykkel & Robotstøvsuger & Gressklipper. Bare et forslag……

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Kia EV6 GT blir hissigere

De første offisielle bildene av Xiaomi YU7

Jaguars nye identitet skaper forvirring

Her er Xiaomis neste elbil

CarPlay 2: Slik blir fremtidens "Apple-bil"

Hyundais nye kjempe-SUV er klar

Klassisk Bentley-modell kommer tilbake som elbil

Er ny kinesisk elbil den raskeste i verden?

Suzuki og Toyota samarbeider om el-SUV

Batmobilen er til salgs

Ioniq 7 blir Ioniq 9 – her er bildene

Audis elektriske stasjonsvogn avduket - kommer i 2025

Lyd & Bilde