Elbil og mobilitet er blitt en større og viktgere del av CES-messen i Las Vegas. Det er derfor man finner representanter fra bilprodusenter på messen, hvor det også vises visjoner for fremtidige produkter og teknologi på hjul.
Silvio Pietro Angori er en av mange representanter fra bilindustrien, og han er ikke sjef for hvem som helst. Mannen har hendene på rattet hos Pininfarina, som er kjent for sine smekre karosseridesign for storheter som Ferrari, Maserati og Alfa Romeo.
Litt mindre kjent er det at de også er en stor aktør på transportdesign, og tegner både trikker og tog, og setter signaturen på alt fra møbler og interiør, til båter og fly.
Men det er altså rullende design de er best kjent for, og akkurat denne, Pininfarina x HOLON er et godt eksempel på hvordan man kan tenke om fremtidens transport.

Holon er en selvkjørende shuttlebuss som skal lages av Benteler, og frakte folk for eksempel i bykjerner. Den kan ta opptil 15 passasjerer, og kan oppnå en toppfart på 60 km/t. Godt over snittfarten i de fleste byer, og den skal ha en rekkevidde opptil 290 km på én lading.

Med nivå-4 selvkjøring, kan den rulle fra a til b uten sjåfør, som er hele poenget, og Benteler seg for seg at den samme plattformen som Mover er bygget på, kan brukes til varetransport og annen yrkestransport. Varelevering uten sjåfør er sånn sett garantert med en varebilversjon av denne, og man se for seg at det kan lages mange varianter på samme plattform.
