BMW kaller CE 02 for en eParkourer, og beskriver den som smidig, praktisk og robust, med et design som er skåret ned til det essensielle.
MC-utgaven av BMW CE 02 veier 132 kg og har en makseffekt på 11 kW (15 hestekrefter) med et dreiemoment på 55 Nm. Den skal ha en akselerasjon fra 0-50 km/t på 3 sekunder og en toppfart på 95 km/t.
Mopedversjonen veier 119 kg og har en makseffekt på 4 kW (5 hk) og et dreiemoment på 55 Nm. Den er begrenset til 45 km/t, som betyr at den kan kjøres av personer med AM- eller førerkort for klasse B.
Opptil 9 mil på én lading
4 kW-versjonen har én batteripakke med maksimal kapasitet på 1,96 kWh, mens 11 kW-versjonen har to batteripakker med en maksimal kapasitet på 3,92 kWh. Batteripakkene er utskiftbare for service/vedlikehold eller lagring. Rekkevidden er angitt til å være opptil 90 km (ifølge WMTC).
Som standard inkluderes en lader med en ladekapasitet på 0,9 kW for lading via vanlige veggkontakter. En lader med høyere effekt på 1,5 kW er også tilgjengelig som tilleggsutstyr, og da kan 11 kW-versjonen fullades på ca. 3,5 timer.
CE 02 har to kjøremoduser som standard: “Flow” tilbyr optimale innstillinger for cruising i bytrafikk, mens “Surf” skal gi en dynamisk kjøreopplevelse. I tillegg finnes kjøremodusen “Flash” som et mer sportslig og dynamisk tillegg, og er tilgjengelig som en del av HIGHLINE-tilvalget og som originaltilbehør fra BMW Motorrad.
En 3,5-tommers skjerm informerer føreren om hastighet, batteristatus og mer, og via USB-C-porten er det mulig å lade en smarttelefon.
Pris og tilgjengelighet
Begge versjonene av BMW CE 02 er forventet tilgjengelige på markedet i første halvdel av 2024, og prisene starter på 71.000 kroner for 4 kW-versjonen og 85.000 kroner for 11 kW-versjonen. Forhåndsbestillinger kan gjøres allerede i dag.