Den kommer ikke før i begynnelsen av 2021, men allerede nå vet vi ganske mye om Opels neste elbil, Mokka-e. Blant annet at den deler plattform med sine slektninger i PSA-gruppen som Opel nå er den del av. Det betyr at Mokka-e har tilsvarende drivlinje som Peugeot e-208, Opel Corsa-e og Citroen e-C4.
Den litt høyreiste bilen har dermed kke firehjulstrekk, selv om det kan se slik ut, men den har et 50 kWt, 216 cellers batteri som gir en rekkevidde på 322 km, iflg. WLTP-normen.
Vi synes designet er ganske sprekt, med Opels signaturtak som vi tidligere har sett på Opel Adam, og en front de kaller Vizor, som for de nostalgiske av oss, hinter til Vauxhall fra 70-tallet, Opels søstermerke fra England.
Elmotoren yter tilsvarende 136 hk, og Mokka-e får blant annet Opels IntelliLux LED-matrix-lys foran, parkeringassistent med ryggekamera, automatisk fartsholder, nødbrems, ryggekamera, 7 eller 10 tommers pekeskjerm med navigasjon, og et lydanlegg med seks høyttalere og støtte for AirPlay og Android Auto.
Bilen er kompakt med 415 cm lengde, et bagasjerom på 350 liter med nedfellbart og delbart (60:40) baksete, og kan utstyres med komfortfunksjoner som varmeseter foran, varme i rattet og massasje i førersetet.
Den kan lade med opptil 100 kW og skal kunne lade opptil 80 prosent av rekkevidden på 30 minutter.
Kjøremessig skal den oppføre seg litt annerledes hvis man velger sport for maks effekt, eco for maks strømsparing, eller normal for hverdagskjøringen. De tre modusene kan også tilpasses av føreren, som kan stille blant annet servostyringens respons fra pekeskjermen,
Mokka-e kan utstyres med 16-, 17- eller 18-tommers felger, og panser og tak kan bestilles med kontrastfarge, når Opel starter å ta imot bestillinger.