TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

El-sykler og sparkesykler fra Acer

Acer Predators er ikke bare gaming-PC-er. Du kan også utforske den virkelige verden med dem.

Av / 27.03.25 - 12:36
El-sykler og sparkesykler fra Acer

For tiden pågår messen Taipei Cycle 2025 i den taiwanske hovedstaden. Blant de mange produsentene av elsykler og scootere er Acer.

Acer Gadget er et søstermerke til Acer som vi kjenner fra dataverdenen, og noen av nyhetene på messen selges også under Predator-navnet, som er velkjent fra gaming-maskiner. Og Predator-modeller er blant modellene som eksporteres til Skandinavia.

El-sykler og sparkesykler fra Acer 1
Predator Thunder. (Foto: Acer)

Predator Thunder og Predator Storm er kraftige sparkesykler som ikke bare er leketøy.

Predator Thunder e-scooter er utstyrt med 10-tommers terrengdekk og et dobbelt fjæringssystem. Motoren har en bakhjulsmotoreffekt på 500 W, noe som gjør det enkelt å kjøre i stigninger på 23 %.

Predator Storm e-scooter har 10-tommers slangeløse dekk og et fjæringssystem med forgaffel. Den har samme 500 W bakhjulsdrevne motor som Predator Thunder, men den lettere rammen gjør den enklere å kontrollere og mer egnet for pendling over korte distanser. Men hvis du har lyst på en langtur, er batteriets rekkevidde 60 kilometer.

Annonse
El-sykler og sparkesykler fra Acer 2
Predator Storm. (Foto: Acer)

Vill på varme, brede dekk

Den tyngste nyheten (og ganske stilig å se på) er den nye el-sykkelen Predator eRanger i fatbike-stil. Rammen er i retro motorsykkel-stil, og den har et Shimano 7-trinns girsystem. eRanger har også et dobbelt fjæringssystem med eksterne kompresjonsjusteringer som kan tilpasses ulike terrengforhold.

El-sykler og sparkesykler fra Acer 3
Acer Predator eRanger. (Foto: Acer)

Pris og tilgjengelighet

Acer og Predator e-Scooters vil være tilgjengelige fra 3. kvartal.

Predator Storm koster 7.645 kroner. Predator Thunder koster 9.935 kroner, og Predator eRanger får en pris på 17.595 kroner.

(f. 1964): Journalist og tester. John har arbeidet for Lyd & Bilde siden 2013, hvor han skriver om hi-fi, høyttalere, computere, gaming og teknologihistorie. John har beskjeftiget seg med teknologijournalistikk siden 1982(!), og har arbeidet for tallrike magasiner i forskjellige roller; blant annet GEAR, High Fidelity, Komputer for alle, Illustreret Videnskab, Ny Elektronik, PC World og Privat Computer. Han har dessuten skrevet tallrike bøker og undervisningsprogrammer om IT.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Ny teknologi tar over når GPS-signalet forsvinner

BYD lynlading: Så rask at du ikke rekker ventepølsa

Drømmen om den snakkende bilen blir virkelighet med Gemini Live

Her er VWs elektriske folkebil

Volvo ES90 høy sedan går 700 km

Se Xiaomis ville elektriske sportsbil

Kias nye elbiler sikter mot Tesla og Volkswagen

Batterirevolusjon fra Mercedes

Billigere utgaver av nye Model Y

Nå har hjemmeladeren blitt enda smartere

Hvor lenge holder egentlig et elbilbatteri?

Redningen for et dødt bilbatteri

Lyd & Bilde