Tilbake i OnePlus-tiden hadde Carl Pei en idé om å bygge et sterkt fellesskap rundt merkevaren. Ved å engasjere kundene og få dem til å føle seg involvert, bygger du en lojal kundebase. Ideen lever videre i hans nye merkevare Nothing. I vår arrangerte de en konkurranse for å designe en spesialmodell av Phone 2(a) Plus. Nå er den klar, og snart kommer den i salg i et svært begrenset opplag.
Den første fasen gikk ut på å designe maskinvaren, og den ble vunnet av Astrid Vanhuyse og Kenta Akasaki, som hadde en idé om et selvlysende design inspirert av ildfluer. Det er rett og slett selvlysende maling som lades opp av sollys og ikke bruker noe batteri.
Fase to handlet om nye bakgrunnsbilder som skulle passe til designet, og ble vunnet av Andrés Mateos. I tredje fase skulle emballasjen designes, og Ian Henry Simmonds var den som lyktes best. Den siste fasen var å komme opp med en markedsføringskampanje. Sonya Palma vant med slagordet «Find your light. Capture your light.»
Den gode nyheten er at modellen skal selges globalt og koster €449. Den dårlige nyheten er at det bare finnes 1000 eksemplarer, og mange er reservert for deltakerne i kampanjen. Man kan kjempe om de resterende ved å sende inn en interessemelding til Nothing.