TESTER Bil & El-kjøretøy Data Sport & Trening Gaming Mobil Smart Home Teknologi

Nyhet

MWC 2024: HMD erklærer farge, og den er rosa

Mobiltelefonselskapet HMD avslører sine planer, og starter med en Barbie-mobiltelefon!

Av / 26.02.24 - 17:25
MWC 2024: HMD erklærer farge, og den er rosa

Nylig gikk det rykter om at HMD, selskapet som i dag eier Nokia-merket, ville begynne å lansere mobiltelefoner under eget navn. Dermed ville Nokia forsvinne, het det i ryktene på nettet. Selskapet ble tvunget til å gå ut med en dementi og forsikre at de ville fortsette å produsere det ikoniske varemerket. Antagelig hadde de tenkt å vente til den offisielle kunngjøringen, som nå kommer.

Les også Er dette slutten for Nokia? HMD vil lansere mobiler under eget navn, men her er sannheten om Nokias fremtid.

Nå avslører de at akronymet HMD står for Human Mobile Devices. Det de mener med det, er miljøvennlige mobiler som du har råd til, men som likevel ser bra ut. Og det er det de skal begynne å produsere under eget varemerke. De vil også fortsette å lage mobiler som kan repareres, og i sommer lanserer de gjør-det-selv-sett for å bytte ut ødelagte skjermer.

Snakk om å være uklar

Annonse

I løpet av vår sju år lange reise har samarbeid og støtte gjort det mulig for oss å oppnå så mye. Og vi planlegger å gjøre mye mer når vi nå introduserer det nye HMD til verden. Vi skal være en katalysator for positive og lønnsomme endringer gjennom en strategi som omfatter flere varemerker: vi skal lage nye HMD-originalenheter, Nokia-telefoner og samarbeide med kjente partnere», sier Jean-Francois Baril, medgrunnlegger, styreformann og administrerende direktør i HMD.

MWC 2024: HMD erklærer farge, og den er rosa 1
Foto: Mattel/HMD

De gir svært vage hint om at det kommer en mobiltelefon i mai og tre til i juli. Men den første konkrete mobiltelefonen blir, noe overraskende, en Barbie fliphone! Også her holder de kortene tett til brystet, og det eneste konkrete HMD faktisk sier, er at det blir en feature phone, altså det motsatte av en smarttelefon, uten sosiale medier. Det kan virke dumt, men taggen #bringbackfliphones har 60 millioner visninger på tick-tock hos en generasjon som har begynt å bekymre seg for all skjermtiden. HDM sier at salget av telefoner har doblet seg.

Jonas Ekelund
(f. 1969): Journalist og nyhetsredaktør. Jonas har jobbet for Lyd & Bilde siden 2007 med det meste som kan kalles bærbart. Det vill si mobiler, trådløse høyttalere og hodetelefoner. Iblant kommer testingen inn på kollegaenes områder innenfor multiromslyd, hjemmekino og foto. Han startet sin bane som teknikkjournalist på IDG og skrev blant annet for PC för Alla, Internetworld og det som senere ble M3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Casios klokkering er fetere enn Galaxy Ring

Huawei Mate 70 tilgjengelig for bestilling

Gemini-appen lansert for iPhone

Lettere å finne tapt bagasje

Enda vanskeligere å bryte seg inn på iPhone

Slik unngår du å bli svindlet med QR-koder

Gemini for iOS sett på App Store

Sterk oppgangstrend for nettbrett

Samsung Galaxy S25 Ultra slår ytelsesrekorden

Nothing lanserer selvlysende mobil

OnePlus 13 med stort batteri lansert i Kina

KI-hjelp i Google Maps