Den oppdaterte facelift-utgaven av Tesla Model S så dagens lys i 2021, og nå har den kommet til Norge. Det ytre er smått oppdatert, blant annet med nye frontlys, men det er definitivt innvendig de største forskjellene er å finne.
Det første man legger merke til er racingrattet, eller yoke-en. Dette gir fri sikt mot instrumentpanelet til enhver tid. Liker du det ikke, kan du gå for et rundt ratt i stedet.
Den 17 tommer store hovedskjermen har gått fra stående til liggende posisjon, og er nå bedre egnet for video- og spillinnhold (i parkert tilstand, selvsagt). Bilen har nemlig fått en egen gaming-PC ombord med 10 teraflops prosessorkraft, og mulighet for å koble til trådløse spillkontroller. For eksempel Xbox-kontrolleren.
22 høyttalere
Nyhetene byr også på interessant lesning for lydinterresserte: Bilen har nemlig fått nytt stereoanlegg, med hele 22 høyttalere og 960 watt forsterkereffekt. Ikke nok med det – lydanlegget er også utstyrt med aktiv støydemping.
L&B tester Tesla Model S Plaid
Plaid-utgaven er den råeste av dem alle, utstyrt med tre kraftige motorer på til sammen 1020 hk! Den satt banerekord for elbiler på Laguna Seca. Nå er det vår tur til å kjøre Tesla Model S Plaid.
Vi kan med én gang avsløre at dette er det mest spinnville vi har testet noensinne. En kjøreopplevelse som er like redselsfull som den er frydefull. Den komplette testen kan du lese førstkommende lørdag, men i videoen under kan du få en liten smakebit!
Se dette innlegget på Instagram