Den kommende 2022-modellen av Taycan, kan bestilles allerede nå. Da er det verdt å huske på at Porsche har gjort noen oppdateringer og forbedringer, blant annet er den reelle rekkevidden forbedret.
Men det kan man ikke umiddelbart lese ut av spesifikasjonene, hvor WLTP-rekkevidden som er oppgitt, er den samme som på årets modell.
Forbedringen ligger i at den fremste elmotoren delvis kobles helt ut når man har valgt normal eller range-kjøremodus, og når man slipper gassen for bare å cruise (coasting), så kobler det elektriske frihjulet ut begge drivakslingene.
Men straks man toucher gasspedalen, kobles alt inn igjen på millisekunder.
Porsche sier også at de har redusert ladetiden. Når man velger lading i Turbo Charging Planner, varmes batteriet opp til en litt høyere temperatur enn før, og det gjør det mulig å lade enda raskere.
Dagens utgave har Apple Carplay og et litt lite responsivt infotainmentsystem, etter vår erfaring. Men nå kommer flere forbedringer, Android Auto kan også velges, og PCM-systemet får flere mindre oppdateringer som forhåpentlig gjør betjeningen raskere enn før.
En ny funksjon kalt Remote Park Assist finnes også. Den gjør akkurat det det høres ut som. Med ett trykk på knappen i appen kan man parkere bilen automatisk i en luke, enten i et parkeringshus eller på en parkeringsplass.
Du har helt sikkert lagt merke til den spreke fargen på modellen på bildene. Porsche introduserer også en rekke nye farger i et såkalt Paint to Sample-program, hvor kunden kan velge blant så mange som 65 tilleggsfarger, blant annet farger Porsche har brukt på eldre modeller. Som Ruby Star Red, på bildene.