Med Fords mest ikoniske merkevare i grillen, skulle det bare mangle at det ikke kom en enda raskere utgave av Mustang Mach-E. Sånn har det alltid vært, så at Ford tar fram en GT-utgave av den elektriske Mustang Mach-E, er ikke det minste rart.
GT-utgaven kan faktisk bestilles allerede nå, og her får man 465 hk og 860 Nm dreiemoment, med en 0verboost i tillegg som i korte perioder øker effekten til 487 hk.
Det skal sørge for lynraske 3,7 sekunder fra stillestående til 100 km/t, noe som gjør Mustang Mach-E GT til en av de aller raskeste familebilene der ute.
Den leveres med et omfattende utstyrsnivå, og bilen har adaptive Magneride-dempere, Brembo-bremser med 385 mm ventilerte skiver, og en kjøremodus Ford kaller helt utemmet. Bilen leveres med dekk fra Pirelli i 245/45 R20 dimensjon, som er spesielt tilpasset GT-utgaven.
To elektromotorer sørger for firehjulstrekk, men Ford sier at oppsettet er kalibrert sånn at mer av kreftene går til bakhjulene, enn på en vanlig Mustang Mach-E.
GT-utgaven kommer i en lanseringsversjon med panoramatak som standard, og i fargene Grabber Blue, Cyber Orange og Dark Matter Grey.
Batteriet er på 88 kWt netto (99kWt brutto) og Ford anslår rekkevidden til 500 km, i henhold til WLTP. Lanseringsmodellene koster fra 658.000 kroner, men GT-versjonen starter på 635.000 for en godt utstyrt utgave.