Nykommeren Polestar 2 tok for seg på salgslistene i 2o2o, og selger fremdeles godt. Den firehjulsdrevne elbilen med opptil 480 km rekkevidde, kommer nå i to nye varianter.
Begge med én istedet for to elmotorer, og med to batteripakker, den ene gir Polestar 2 enda lengre rekkevidde.
Den velkjente firehjulsdrevne utgaven med 78 kWt batteri fortsetter altså som før, men en utgave med én elmotor gir opptil 540 km rekkevidde (WLTP) med samme batteripakke.
Det kommer også en utgave med en mindre 64 kWt batteripakke og en motor, som gir en rekkevidde opptil 440 km.
Denne innstegsmodellen senker også prisen for Polestar 2, til 389.000 kr.
Nye utstyrsvalg
Samtidig løsriver Polestar utstyrspakkene fra konfigureringen på nettsidene, og gir kundene mer fleksible valg av utstyr. Der man tidligere har vært låst til en utgave hvor Plus- og Pilot-pakkene har vært standard, er de nå blitt valgfrie.
Nå kan Plus-og Pilot-pakken velges separat, og i anbefaler som minimum Plus-pakken som inneholder blant ennet det gode Harman Karmon-anlegget med 13 høyttalere, oppvarmet ratt, bakseter, forseter med minne og vindusviskere, WeaveTech-trekk, Black Ash deco-paneler og en ny varmepumpe, som hevdes å redusere klimatiseringsbelastningen med så mye som 50 prosent. I temperaturer rundt 5-15 grader, kan rekkevidden økes med hele 10 prosent, i følge Polestar.
Performance Pack er kun tilgjengelig for Long Range Dual motor-varianten med firehjulstrekk.
Modell | Batterikapasitet | Foreløpig forbruk (WLTP) | Foreløpig rekkevidde (WLTP) | |
Long range Dual motor | 78 kWh | 300 kW (408 hp)
660 Nm |
19.5-20.3 kWh/100 km | 450-480 km |
Long range Single motor | 78 kWh | 170 kW (231 hp) 330 Nm |
17.1-18.3 kWh/100 km | 515-540 km |
Standard range Single motor | 64 kWh | 165 kW (224 hp)
330 Nm |
17.1-18.0 kWh/100 km |