Technics EAH-AZ60 har en rekke funksjoner, som alt er samlet i en oversiktlig app. Siden ikke alle hører likt, kan støykansellering variere fra øre til øre. Derfor lar Technics deg teste i appen når den er optimal, og kalibrere det punktet til maks. Derfra kan støydempingen justeres i nivåer, med et hjul i appen. Du kan også velge omgivelseslyd, for å høre verden rundt deg, og med Find headphones kan du søke etter bortkomne propper – selv langt unna, via kart.
Passformen er god, og med hele sju ulike puter i esken bør du klare å finne noen som passer dine ører bra.
Lyden av Technics EAH-AZ60
Rett ut av esken er lyden god men litt platt og tam. Spesielt mellomtonen kunne vært noe mer utagerende. Du kan bruke Vocal-modusen, som drar opp mellomtonen, eller gjør mer finjustering i Custom-modus, med 5-bånds grafisk EQ. Jeg endte stort sett med å dra opp mellomtonen der også, men også bittelitt i nederste bassfrekvens (100 Hz) og øverste diskant (10 kHz).
Stemmer er nå meget klare, og dynamikken i musikken er til å ta og føle på. Dette låter virkelig bra. De akustiske gitarene på Billie Eilish-balladen Your Power låter naturtro og klangrikt, og stemmen hennes nyansert og luftig. Nathaniel Rateliffs stemme på It’s Not Supposed to be This Way er likeledes både fyldig og krisp, rett og slett nydelig.
Klassisk musikk, for eksempel Karl Jenkins-stykket The Armed Man med sopran Lucy Kay, fungerer fabelaktig, med instrumentene godt fremme samtidig som klangen brer seg stort utover. Også elektronisk musikk briljerer, for eksempel Out of Sight, Never Out of Mind av Bendik HK, med ARY på vokal.
Talekvaliteten er god, spesielt om du aktiverer JustMyVoice-funksjonen som trikser frem flere detaljer av stemmen til brukeren.