Google-eide Youtube er i dag den dominerende leverandøren av videoinnhold på nettet, og nå kaster de seg inn i kampen om de tradisjonelle TV-seerne. Planen er å lansere 100 online TV-kanaler med originalt innhold fra en rekke samarbeidspartnere. Med på laget er blant andre Reuters, Wall Street Journal, Cosmopolitan og produksjonsselskaper som Lionsgate (bl.a Mad Men) og Fremantle Media.
I den forbindelse har Google også annonsert en ny versjon av operativsystemet Google TV, som kan bli å finne i en rekke TV-apparater til neste år. Her vil man kunne søke etter videoinnhold slik man gjør på Youtube i dag, men i tillegg få treff innen film, tv-serier og underholdningsprogrammer direkte på TV-skjermen.
Youtube og Googles TV-satsning kan bli en seriøs utfordrer til dagens kringkastere, og er klart tegn på at vi beveger oss mer og mer mot en ”on demand” TV-hverdag der vi kan se det vi vil, når vi vil, i stedet for å forholde oss til faste sendeskjema.