Meta vil oversvømme sosiale medier med kunstige brukere

Kunstig intelligens vil være en integrert del av interaksjonen på Metas sosiale plattformer.

Meta vil oversvømme sosiale medier med kunstige brukere 1

Bilde: iStock

Synes du det er for mye kjedelig, KI-generert innhold på Facebook-veggen din? Bare vent, det blir mye verre!

Meta, som eier både Facebook og Instagram, planlegger å implementere et stort antall kunstige brukerprofiler basert på KI på tvers av plattformene sine i årene som kommer. Selskapets visepresident for generativ KI, Connor Hayes, fortalte Financial Times

Les også KI-spillere oppførte seg menneskelig Minecraft-spillere oppfant en hel sivilisasjon. Men de var ikke mennesker!

“Disse KI-figurene vil i økende grad bli en integrert del av plattformene våre”, sier Hayes til avisen, og legger til at målet er å gjøre interaksjonen med KI mer sosial og underholdende.

De kunstige profilene vil bli utstyrt med profilbilder og biografier, og de vil ha mulighet til både å produsere og dele innhold på plattformene.

Konkurrenten Snapchat har nylig innført verktøy som lar brukerne lage 3D-figurer for «augmented reality», mens TikTok tester et KI-drevet produktsystem kalt Symphony.

Les også ChatGPT på randen av et nervesammenbrudd Microsoft har integrert ChatGPT i søkemotoren Bing. Nå får brukerne merkelige svar, samtidig med at chatroboten også er midt i en eksistensiell krise.

Tidligere Meta-innovasjonssjef Becky Owen advarer imidlertid mot potensielle risikoer ved utviklingen, ifølge amerikanske næringslivsmedier.

Uten robuste sikkerhetstiltak risikerer plattformene å forsterke falske narrativer», sier Owen, som i dag jobber som markedsføringsekspert.

For å løse disse problemene har Meta innført et krav om at alt KI-generert innhold på plattformene deres skal merkes.

Les videre
Exit mobile version