Smeg lanserer House of Coffee – og en ny kaffemaskin

I slutten av oktober lanserte Smeg House of Coffee som et dypdykk i kaffekategorien, og nå kommer de med en ny, helautomatisk espressomaskin.

Smeg lanserer House of Coffee – og en ny kaffemaskin 4

Med den helautomatiske og kompakte kaffemaskinen BCC13 tar Smeg neste skritt i sin kaffemaskin-satsing – den nye maskinen er utstyrt med et helintegrert melkesystem som muliggjør jevn, rask og effektiv tilberedning av både kaffe og melk.

Med et enkelt tastetrykk kan BCC13 tilberede opptil ti forskjellige kaffedrikker med melk. Den justerbare dispenserfunksjonen gjør det mulig å bruke kopper i ulike størrelser, og det avtakbare dryppbrettet gjør rengjøringen enkel.

Med BCC13 kan du tilberede en rekke ulike melkebaserte drikker med beholderen på 500 ml, som er laget av det slitesterke og BPA-frie materialet Tritan. Takket være det effektive termoblokk-varmesystemet kan kaffemaskinen levere den ønskede drikken på bare noen få sekunder, sier selskapet, og legger til at enkle rengjøringsfunksjoner, inkludert den enkle rengjøringsprosedyren for melkesystemet, sikrer at vedlikehold av maskinen er en enkel og smidig prosess.

I utviklingen av Smegs nye kaffemaskiner har man hentet inspirasjon, teknologi og erfaring fra La Pavoni, som ble kjøpt opp av Smeg i 2019 og er verdens eldste produsent av espressomaskiner. «Vi har lagt stor vekt på å beholde kjernen i La Pavoni som et eget varemerke som produserer håndlagde maskiner for en kaffekunde som er på jakt etter produkter som er litt mer avanserte enn de mer tilgjengelige produktene fra Smeg», sier Kajsa Djurfeldt, Trade Marketing & PR Manager i Smeg, og forteller at Smeg 20. oktober gikk live med «House of Coffee» på det nordiske markedet».

House of Coffee

House of Coffee er et ambisiøst skritt fremover for Smeg, og representerer varemerkets forståelse av det moderne kaffemarkedet og dets krav, sier selskapet, og legger til at dette initiativet har som mål å inspirere forbrukerne ved å bringe den italienske kaffekulturen til Norden og møte behovene og ønskene til ulike typer kaffedrikkere gjennom ulike typer kaffeprodukter.

Smegs House of Coffee skal fungere som en plattform der kaffeentusiaster kan utforske nye bryggemetoder, oppdage nye kaffesorter og utveksle kunnskap om kaffe.

Vi er glade for å kunne introdusere House of Coffee som et nytt kapittel i Smegs historie. Vårt fokus har alltid vært å skape produkter av høy kvalitet som forbedrer brukernes daglige livsstil. Med House of Coffee ønsker vi å skape en kaffekultur som omfavner lidenskap, kvalitet og innovasjon», sier Ulrika Theander, administrerende direktør i Smeg Nordic.

Pris og tilgjengelighet

BCC13 tilhører Smegs nye designlinje SDA (Small Domestic Appliances), som har et litt mer moderne og sofistikert utseende enn den klassiske 50-stilen, opplyser Smeg. Smeg BCC13 er nå tilgjengelig i svart, hvitt og smaragdgrønt, og prisen er 10995 kr.

Les også Hvordan smaker kaffe til 30 000 kroner? Hvis penger ikke skal stå i veien for kaffeopplevelsen, har vi testet noen av de dyreste og villeste espressomaskinene på markedet.
Les videre
Exit mobile version