OnePlus lanserer OnePlus 11 5G og OnePlus Buds Pro 2 i Kina

Lanseringen skjer mer enn en måned før den globale lanseringen, som skjer den 7. februar.

OnePlus lanserer OnePlus 11 5G og OnePlus Buds Pro 2 i Kina 1

På mandag 9. januar kommer det nye varer på butikkhyllene i Beijing, Hong Kong og Shanghai.

OnePlus har nemlig allerede i dag lansert den nye toppmobilen OnePlus 11 5G på det kinesiske markedet – samt øreproppene OnePlus Buds Pro 2, som for øvrig er utviklet i samarbeid med danske Dynaudio.

OnePlus 11 5G

Som vi kunne avsløre allerede før nyttår leveres den nye flaggskipsmodellen med Snapdragon 8 Gen 2 Mobile Platform, som tilbyr raskere CPU- (35% forbedring) og GPU-hastigheter (25% forbedring) med optimert strømeffektivitet i forhold til fjorårets prosessorgenerasjon.

OnePlus 11 5G er også utstyrt med opptil 16 GB RAM, og leveres med en 6,7″ 2K A+ Fluid AMOLED-skjerm med LTPO 3.0 og 120 Hz oppdateringsfrekvens.

Les også En oppgradert nedgradering OnePlus 10T er en god mobiltelefon, men hold tungen rett i munnen. Det følger med et par kompromisser i pakken.

Selv om fjorårets budsjettflaggskip OnePlus 10T kunne skryte av 150 W hurtigladning (oppladning av batteriet fra 0 til 100% på bare 20 minutter), må den nye OnePlus 11 5G «nøye seg» med 100 W såkalt SUPERVOOC hurtigladning. Så regn med at det vil ta ca 30 minutter å lade opp det 5000 mAh store batteriet.

På baksiden finner vi en kameramodul med et helt nytt, sirkulært design, som minner om kameraet på OnePlus 7T.

OnePlus fortsetter samarbeidet med Hasselblad, som vi stiftet bekjentskap med allerede i 2021 i forbindelse med OnePlus 9 Pro. Selve det primære kameraet består av «en IMX980 50 megapixel hovedsensor, et IMX581 48 megapixel ultra-vidvinkelobjektiv og en IMX709 32 megapixel portrettlinse,» slik OnePlus forteller i en pressemelding.

Nøyaktig hva som gjemmer seg bak begrepet «portrettlinse» er inntil videre overlatt til fantasien, men ifølge OnePlus er kameraet til gjengjeld blitt forsynt med «en ny 13-kanals multispektral sensor til lys- og fargeindikasjon, som sikrer at OnePlus 11 dekker alle scenarioer innenfor fotografi». Ja vel, ja …

I Kina vil den største utgaven av OnePlus 11 med 16 GB og 512 GB innebygd lagring koste ¥4.899, som tilsvarer til litt over 7.000 norske kroner.

OnePlus 11 5G sammen med OnePlus Buds Pro 2 i fargen Forest Emerald. (Foto: OnePlus)

OnePlus Buds Pro 2

Sammen med lanseringen av OnePlus 11 har OnePlus også presentert de nye trådløse øreproppene OnePlus Buds Pro 2 i samarbeid med den danske høyttalerprodusenten Dynaudio.

Ifølge pressemeldingen setter OnePlus Buds Pro 2 «nye standarder for stabilitet og kompatibilitet med romlig lyd til Android-brukere. Ved bruk av en spesiell algoritme leverer OnePlus Buds Pro 2 en skreddersydd lydopplevelse, et bredt lydfelt og flerdimensjonell lyd. Dessuten gir stereokvaliten en romlig gjengivelseseffekt gjennom en stereo upmixing-algoritme utviklet av OnePlus.»

OnePlus Buds Pro 2 har også en innebygd IMU-sensor med seks akser, som måler hodets bevegelser i sanntid og sikrer at brukeren alltid er i sentrum av musikken, lover produsenten.

Les også Glimrende AirPods-kopi Det er helt tydelig at OnePlus har brukt AirPods Pro som mal, likevel er Buds Pro så vellykket at de fortjener å bli sett på som noe eget.

Proppenes 11 mm-driver, som er utviklet i samarbeid med danske Dynaudio, fokuserer på å håndtere de lave frekvensene for å oppnå en dypere, fyldigere og dynamisk lyd, mens en ny 6 mm-driver skal levere et bredere lydfelt samt en ren og klar vokal. Det store 11 mm + 6 mm-designet anvender krystallpolymer-membraner med separate kanter og kupler for å oppnå balanse og klang.

OnePlus Buds Pro 2 kommer ellers med Smart Adaptive Noise Cancellation (ANC), som eliminerer omgivende støy opptil 48 dB. Øreproppene støtter også dobbelttilkobling og Bluetooth 5.3 LE-lyd, og den samlede spilletiden (inkl. oppladning i etuiet) angir OnePlus til 39 timer.

Tilgjengelighet

Som sagt kommer både OnePlus 11 5G og OnePlus Buds Pro 2 på markedet i Kina på mandag 9. januar. Begge produktene vil den 7. februar bli lansert globalt ved et arrangement i New Delhi i India. Når de deretter blir tilgjengelige i norske butikker er fortsatt et åpent spørsmål.

Les videre
Exit mobile version