Verdens største messe for forbrukerelektronikk, IFA, som foregår hver sensommer i Berlin, måtte nøye seg med et ekstremt nedskalert og delvis digitalt arrangement i 2020.
Men i 2021 er IFA tilbake i sin tradisjonelle form i messehallene ved Funkturm i Berlin, lover arrangørene i en pressemelding.
«Vi er overveldet av den ekstremt store støtten fra våre partnere, som beviser bransjens store interessse i å presentere deres innovasjoner for IFAs globale mediepartnere live i Berlin,» sier Jens Heithecker, IFA Executive Director, i en pressemelding.
En rekke utstillere har dermed allerede forsikret at de vil være på plass til september, når dørene etter planen åpnes for den fysiske messen i perioden 3. til 7. september 2021.
Det dreier seg bl.a. om Blaupunkt, Hama, Miele, Schneider Electric og TP-Link.
«IFA er dette årets innovasjonsmesse. Teknologiske innovasjoner er denne messens magnet: Vi har bruk for dem, spesielt i usikre tider. Det gjelder nå å bli sterkere, mer konkurransedyktige og mer effektive. Derfor ser vi frem til å fysisk møte våre kunder og partnere igjen i år i Berlin,» sier Bernd Rützler, Executive Vice President Corporate Market & Brand Management, fra selskapet Alfred Kärcher SE & Co. KG.
Pressemeldingen fra IFA forteller likevel ikke noe om hvorvidt de største selskapene i bransjen – som LG, Panasonic, Samsung og Sony – planlegger å delta på årets messe.