Sonos-sjef sutrer over katastrofal appoppdatering

Etter sinte klager innrømmer Sonos nå at det gikk galt, og forteller oss hva vi kan gjøre med det.

Sonos-sjef sutrer over katastrofal appoppdatering 2

Patrick Spence, Sonos (Foto: Jonas Ekelund, L&B)

I begynnelsen av mai lanserte Sonos en oppdatering av appen sin. Tanken var at den skulle bli mer moderne, enklere å tilpasse og bruke. Men det tok ikke lang tid før sinte innlegg begynte å strømme inn, blant annet på Sonos-forumet på Reddit. Det viste seg at Sonos hadde fjernet en haug med funksjoner, og for mange fungerte ikke appen i det hele tatt.

Les også - Den nye Sonos-appen suger Sonos, kongen av trådløse høyttalere, slapp nylig en omfattende oppdatering av sin mobilapp. Den har ikke falt i god jord.

Hvis Sonos raskt hadde bedt om unnskyldning og rullet tilbake den forrige versjonen, ville alt ha vært i orden. Men i stedet forsvarte de seg med at de «måtte ta et dristig skritt» for å få en fremtidssikker app. Siden den gang har det kommet små oppdateringer for å fikse de mest katastrofale feilene. Men brukerne har fortsatt å være sinte, og mange har solgt systemene sine og byttet til andre merker.

Til slutt sendte Sonos-sjef Patrick Spence ut en e-post til registrerte brukere. De første e-postene var riktignok tomme, noe som førte til ironiske kommentarer om at «Sonos ikke engang kan sende en ordentlig e-post». Et åpent brev med tittelen «oppdatering om Sonos-appen» har også blitt publisert, der administrerende direktør ber om unnskyldning for første gang på tre måneder og innrømmer at oppdateringen gikk galt. Han skisserer Sonos’ plan for oppdateringer i de kommende månedene:

Patrick Spence, Sonos (Foto: Jonas Ekelund, L&B)

July and August:

August and September:

September:

September and October:

Hele saken har vært gjennomsyret av Sonos’ tonedøve kommunikasjon og er en fullstendig PR-katastrofe. La oss håpe de har lært av dette og viktigheten av å teste oppdateringer i små grupper før de sendes ut offentlig.

Les videre
Exit mobile version