Netflix øker prisene i Norge: Ingen planer om billigere reklame-abonnement

Netflix vil trekke litt mer fra kontoen din hver måned.

Netflix øker prisene i Norge: Ingen planer om billigere reklame-abonnement 2

Nå er det offisielt: Netflix øker prisen på alle abonnementene i Norge. Det billigste abonnementet øker med 10 kroner i måneden, mens det dyreste øker med 30 kroner.

– Vi tilbyr en rekke priser og abonnementer for å møte ulike behov, og i takt med at vi leverer mer verdi til medlemmene våre, ber vi dem iblant om å betale litt mer, sier Netflix i en uttalelse.

Slik blir prisendringene

Basisabonnementet har fram til i dag kostet 89 kroner. Nå øker prisen 99 kroner. Med dette abonnementet kan du bruke strømmetjenesten med kun én enhet, og strømmekvaliteten er begrenset til 720p.

For å kunne strømme med to enheter samtidig i Full HD 1080p, har du tidligere måtte betale 109 kroner i måneden, men nå koster det såkalte Standard-abonnementet 129 kroner.

Premium-abonnementet der man kan bruke fire enheter samtidig, med 4K-oppløsning og HDR, har tidligere kostet 159 kroner i måneden. Dette øker nå til 189 kroner.

Endringene vil gjelde for både nye og eksisterende abonnenter, som vil bli varslet om prisendringen på epost i løpet av de kommende ukene. De oppdaterte prisene vises nå også på Netflix hjemmesiden under Abonnement og priser.

Ingen planer om Netflix med reklame i Norden

Netflix har ingen umiddelbare planer om å tilby et billigere abonnement med reklame i Norden. Det uttalte Netflix-COO Greg Peters tidligere under et pressemøte i Stockholm forrige uke, hvor den amerikanske strømmegiganten kunngjorde en rekke nordiske serie- og filmnyheter.

Netflix’ pressekonferanse, Stockholm, 26.09.2024: F.v. Greg Peters, CO-CEO og Jenny S. Björk, VP, nordisk innhold (Foto: Lyd & Bilde / Tor Aavatsmark)

Strømmetjenesten tilbyr allerede i dag et billigere, delvis reklamefinansiert abonnement i deler av verden, som ble lansert i 2022. Med dette abonnementet avbrytes strømmingen av en 5 minutters reklamepause hver time. Noe av innholdet er imidlertid helt uten annonser, og nye høyprofilerte filmer har bare reklame i starten.

Ferske Netflix-kunder ser ut til å like det annonsebaserte abonnementet: Faktisk velger over 40% av nye brukere Netflix med reklame, der det er tilgjengelig. I Norden ser man tydeligvis ikke det samme behovet, selv om konkurrenten Disney nylig innførte abonnementet «Disney+ Standard med reklame» til 59 kroner i måneden.

Les også Nå inntar reklamen Disney+! Fra i dag kan du strømme dine favorittserier, og -filmer, på Disney+ – med reklameavbrudd.
Les også Mer romantiske juleforviklinger i vente Netflix puster nytt liv i en av sine mest suksessrike nordiske seriesatsinger.
Les også Laks til rikmannsbesvær Fra skaperne av seriesuksessen Lilyhammer kommer nå Netflix-serien om norske laksebaroner.
Les videre
Exit mobile version