Strømmegiganter som Netflix har opplevd en eventyrlig vekst det siste året, men konkurransen tilspisser seg stadig vekk: Ettersom filmprodusenter og kringkastere vil ha en større bit av strømme-kaka, velger flere studioer å «kutte ut mellommannen» og i stedet tilby sitt eget innhold direkte til forbruker.
De amerikanske TV-gigantene Viacom og CBS har nylig slått seg sammen og vil utvikle sin egen abonnements-baserte strømmetjeneste. Den skal etter planen lanseres tidlig neste år, og Norden er med på listen!
Les også: Disney+ lanseres i Norge 15. september
Akkurat hva den nye tjenesten fra ViacomCBS skal hete er ikke bestemt enda, men det blir en utvidelse av dagens CBS: All Access: Den kommer til å tilby mye kjent innhold fra Showtime og CBS-porteføljen, inkludert MTV, Comedy Central og Nickelodeon (Paw Patrol, anyone?). Blant originale serier nevnes blant andre Halo, Star Trek: Discovery og Picard, The Good Wife, Weeds, The Affair, Californication, Deadwood, The L Word, Dexter, House of Lies, Nurse Jackie, Oz, den originale Twin Peaks, og nå nylig, Penny Dreadful: City of Angels.
CBS har også en avtale med Paramount om å tilby ferske filmpremierer.
Pressemeldingen fra ViacomCBS nevner ikke noe om hvilken lyd- og bildekvalitet vi kan forvente oss, men det blir uansett spennende med økt konkurranse i strømmemarkedet fremover!