Strømmetjenestenes lengter nok tilbake til den ekstraordinære pandemi-tilstanden, med stengte kinoer, kulturtilbud, sosial avstand, hjemmekontor og lockdown.
Svært mange sektorer i næringslivet (reiselivet i særdeleshet) gjennomgikk 2-3 svært tøffe år under koronapandemien, men strømmetjenestene opplevde alle en regelrett abonnements-boom når folk verden rundt satt «sperret» inne bak husets fire vegger.
Proporsjonalt med abonnementsveksten gearet strømmegigantene (som Netflix, Disney+, HBO Nordic, Prime Video, Viaplay og Apple TV+) opp egenproduksjonen av innhold, og budsjettdisiplinen satt rimelig løst.
Her var det fult fokus på å grabbe til seg flest mulig nye abonnenter. på bekostningen av konkurrentene.
Men en pandemi varer, som kjent, (heldigvis) ikke evig. Og siden sommeren i fjor har strømmegigantene slitt med å holde abonnementstallene oppe, kuttet beinhardt i innholdsproduksjonen og sågar lansert nye reklamebaserte abonnementer.
Senest medio august offentliggjorde Disney+ en nedgang på over 10 millioner abonnenter siste kvartal, samt blodrøde tall i regnskapet; hvorpå toppsjefen (Bob Iger) annonserte kraftige kostnadskutt, lansering av reklamebasert abonnement, sperrer for passorddeling samt en solid økning i månedsprisen.
Nå innser de at de muligens tok litt hardt i – for denne uken kom Disney+ med en tidsbegrenset prisdumping.
I perioden 6.-20. september kan du bestille månedsabonnement på Disney+ for kun 19,- (dvs. 75 % rabatt).
Tilbudskampanjen gjelder både helt nye, samt tilbakevendende kunder.
Spesialprisen varer i 3 måneder, deretter er det opp til normal månedspris.
Les mer om tilbudet her!