De første bilene er allerede levert til kundene, noen av dem med et heftig anlegg fra Burmester. For Porsches første helelektriske, kan i likhet med andre modeller fra Zuffenhausen, bestilles med et stereoanlegg fra den absolutt øverste hyllen.
Taycan er det nærmeste man kommer en seriøs konkurrent til Teslas raskeste Model S, men Porsche har forbannet seg på at Taycan både skal se bedre ut, være bedre å kjøre, og holde et helt annet kvalitetsnivå.
Taycan starter like under millionen, og er blant de klart dyreste elbilene i dagens marked. Særlig hvis man velger Taycan Turbo S som har to elmotorer på 560 kW, som dytter ut 1050 nm (!), og kaster bilen fra null til 100 km/t på 2,8s.
Uansett hvilken versjon man velger av Taycan, kan man velge hvor heftig anlegget skal være.
Interiøret minner om interiøret i Panamera, men det er så klart mye stillere i en Taycan. Det er perfekt for et godt anlegg, og i likhet med Panamera og andre Porsche-modeller, kan man velge mellom lyd fra Bose eller Burmester.
Bose-anlegget er ganske langt fra reiseradio i kvalitet. Man får 14 høyttalere fordelt rundt de fire setene, inkluderte en subwoofer, og alt er drevet av til sammen 710 w med forsterkere. Pristillegget er bare 12.800 kr.
Velger man Bose får kan man få anlegget til å gjengi stereoinnspillinger i full surround. Anlegget har også noe Bose kaller AudioPilot Noise Compensation, som endrer balansen i lyden basert på vind- og dekkstøy i kupeen. Hvis man spiller musikk trådløst fra mobilen, kan anlegget kompensere for manglende dynamikk på komprimerte lydfiler som MP3.
Ganske heftig altså, men Burmester-anlegget er enda heftigere. For den runde summen av 51.500 kr ekstra, får man 21 høyttalere drevet av til sammen 1455 w (!) forsterkereffekt, og blant høyttalerne finner vi samme type av de flate AMT-diskantene som Burmester bruker i sine hjemmehøyttalere.
Det skal også nevnes at det finnes en egen 25 cm subwoofer som drives av 400 w effekt, så skyvet i bassen bør det være lite å utsette på.
Totalt er det 2,500cm² med høyttalermembraner i en Taycan med Burmester-anlegget, som også skaper en slalg 3D-effekt av musikk med full surround. Her man man leke seg med masse equaliser-innstillinger, og Burmester-anlegget bruker små mikrofoner som plukker opp støy og filtrerer den bort.
Den eneste ulempen vi kan se med Burmester-anlegget, er at subwooferen stjeler litt av bagasjeplassen bak.